ForumFAQRejestracjaZaloguj

Poprzedni temat :: Następny temat
Słowniki
Autor Wiadomość
MadzikJ
[Usunięty]

Wysłany: Sob 17 Wrz, 2005 2:48 pm   Słowniki

jestem studentka 1sego roku anglistyki i mam problem bo nie wiem z jakiego slownika korzystac: Oxford, PWN i jeszcze tyle innych wydawnictw i jeszcze wiecej pozycji, pomozcie!!!! Cena nie gra roli!!! Slyszalam ze dobry jest ten nowy PWN Oxford wielki slownik ang- pol i pol- ang ale prosze o radę!!!

bejotka
Moderator

Wysłany: Nie 18 Wrz, 2005 3:03 am   

Jeśli jesteś studentką anglistyki, to najbardziej odpowiednimi słownikami powinny być dla Ciebie, właśnie ten Angielsko-polski i polsko-angielski OXFORD PWN i angielsko-angielski Longman Contemporary English lub NODE (New Oxford Dictionary of English).

Wskazane są też mniejsze, które zawsze możesz mieć przy sobie np. "Longman Podręczny Słownik angielsko-polski polsko angielski" lub podobny Langenscheidta.

majlo 
Administrator

Zaproszone osoby: 1
Wysłany: Pon 19 Wrz, 2005 1:25 am   

ja do wypowiedzi bejotki dodam jeszcze tylko tyle, że jeśli chodzi o słowniki w wersji multimedialnej to ja polecam słownik pol-ang i ang-pol collinsa oraz ang-ang slownik Pardon (najnowsza wersja 3.0) Pozdro
P.S. a gdzie studiujesz ta anglistyke?

bejotka
Moderator

Wysłany: Pon 19 Wrz, 2005 6:19 am   

Zawsze gdy czytam post, którego autor poleca słownik Collinsa, zastanawiam się o jaki słownik chodzi? Jeśli polecasz słownik Collinsa wydany przez YDP, w pełni popieram Cię, jeśli inny, to napisz jaki.

Słownika "Pardon" nie znam. Czy mógłbyś napisać o nim parę słów więcej?

marcin 
Administrator
tel. (+48) 603039039

Zaproszone osoby: 18
Wysłany: Pon 19 Wrz, 2005 8:10 am   

Hm, też pierwszy raz w życiu usłyszałem o słowniku Pardon. Ale po chwili googlania okazało się, że jest to darmowy program, który możemy umieścić w naszym dziale z programami.
W związku z tym w tej chwili Pardon jest już dostępny do ściągnięcia w dziale "Programy" (menu u góry strony).

majlo 
Administrator