Wysłany: Sob 13 Paź, 2007 6:50 am I Can Do It - plan wynikowy
Witam,
szukam planu wynikowego do podręcznika I Can Do IT. Jest to podręcznik dla dzieci z upśledzeniem umysłowym wydany przez WSiP. Czy ktoś posiada plan wynikowy do tego podręcznika, albo do innego dla uczniów z upośledzeniem umysłowym? Bardzo proszę o pomoc.
Witam Cię, Coach25. Znam podręcznik, również uczę w gimnazjum w szkole specjalnej. Jestem nauczycielem w tej szkole pierwszy rok. Nie mam żadnego planu pracy do tego podręcznika, żadnej książki dla nauczyciela, zupełnie NIC. Żałuję, że nie mogę Ci pomóc w tej kwestii... plan napisałam sama na podstawie programu, który znalazłam na stronie wyd EGIS. Dostosowałam wymagania do poziomu moich uczniów i pracuję z nimi... nie jest łatwo... napisz
czasem o swoich doświadczeniach.
Dzięki za odpowiedź Kasiu. Zrobiłem tak samo jak Ty i dostosowałem program nauczania do osób z deficytami. Ja nie uczę w szkole specjalnej. W klasie, w której uczę mam uczennicę z lekkim upośledzeniem i musiałem dla niej jednej przerobić cały program nauczania. Nie powiem, że jest łatwo kiedy osoba z upośledzeniem chodzi do normalnej szkoły. Jak dla mnie to rodzice robią swoim dzieciom krzywdę unosząc się ambicjami i łudząc się, że ich dzieci będą sobie radzić w normalnej szkole. Myślę, że chodząc do szkoły specjalnej taka osoba jest w stanie nauczyć się dużo więcej. No ale, tak to już bywa z rodzicami.
Fajnie, że się podzieliłeś doświadczeniem Ja nadal pracuje w mojej szkole i jest różnie, raz lepiej, raz gorzej, ale generalnie nie narzekam Musi Ci być naprawdę ciężko pracować w takich warunkach, wiem, jak to rozbija lekcję. Ja moich uczniów staram się jak najczęściej motywować do nauki, a oceny wystawiam na podstawie ich zaangażowania, pracy, którą wkładają w zrobienie czegokolwiek. Oni się starają pracować, choć to też zależy od dnia i ich nastroju